خدمت اداری
امور اداری از بخشهای مهم در یک سازمان محسوب میشود و مانند یک پل ارتباطی بین تمام واحدهای سازمان است. امور اداری از فعالترین بخشها به شمار میآید و در حقیقت هسته مرکزی سازمان است. امور اداری با کلیه واحدهای سازمان در ارتباط است و این ارتباط نیاز به نیروی انسانی متخصص، با تجربه و کارآمد دارد.
این رشته دربرگیرنده طبقات مشاغلی است که متصدیان آنها تحت نظارت مقام مافوق در بررسیهای مربوط به بهبود مدیریت کارشناسان امور اداری را طبق روشهای تعیین شده، کمک میکنند.
بخش امور اداری از فعالترین بخشهای یک شرکت است با برنامهریزی نیروی انسانی شامل تمام انتصابات و ترفیعات، انجام طرح تعدیل، بررسی ترفیعات و بررسی سمت کارکنان جدیدالاستخدام و تأمین نیروهای انسانی کارامد شامل استخدام، انتقال و تعیین مأموریتهای داخلی شرکت.
در تمام ادارات، مؤسسات و واحدهای خصوصی وجود بخشی که بتواند امور مربوط به بایگانی و ثبت نامههای وارده و صادره و اداره امور مربوط به جلسات مدیران را عهدهدار شود، ضروری و اجتنابناپذیر است. لذا هیچ واحد اقتصادی بدون وجود واحد بایگانی و دبیرخانه امکان سر و سامان بخشیدن به مراسلات و نامههای خود را ندارد.